سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
با قمر
پنج شنبه 89/7/8 :: 9:35 عصر ::; نویسنده : م قمری

روز سرنوشت­ ساز

مرضیه قمری

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان «روز قدس» است که به عنوان روز حمایت بین المللی از آرمان مردم مظلوم فلسطین توسط رهبر کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی(س) معرفی شد و مقرر گشت تا همه ساله در چنین روزی تمام مسلمانان جهان، متحد و یکپارچه، در اعتراض به سیاست ­های جائرانة رژیم اشغالگر فلسطین راهپیمایی کنند و آمادگی خود را نسبت به مبارزه با صهیونیسم جنایتکار اعلام نمایند.

امام خمینی(س) در یکی از سخنرانی ­های خود دربارة اهمیت و عظمت روز قدس فرمودند: «روز قدس فقط روز فلسطین نیست؛ روز اسلام است و روز حکومت اسلامی است... روزی است که باید سرنوشت ملت ­های مستضعف معلوم شود.»

«صهیونیسم» جنبش سیاسی افراطی و نژادپرستی است که هدف آن تشکیل دولت یهود در فلسطین و گسترش این سلطة نامشروع از نیل تا فرات، به منظور سلطه بر جهانیان بوده است و این هدف را بر اساس وعدة خدای خود، یعنی «یهوه» می ­دانند. بزرگ ترین خواستة صهیونیست ­ها این است که رفته رفته ملت فلسطین از یاد و خاطر محو گردد تا بتوانند در کمال آرامش و با خیال آسوده، برای تجاوز و توسعه ­طلبی ­های روز افزون خود گام ­های بعدی را بر دارند. از این ­رو، آنان همواره در تلاش ­اند که با کشتن روحیة حق ­طلبی، امید به زندگی را در ملت فلسطین بمیرانند و چنین القا کنند که این ملت از طریق قیام و انتفاضه به جایی نخواهد رسید. بنابر این، شیوه ­هایی همچون: قتل، ترور، ایجاد وحشت و آواره کردن مردم مظلوم از خانه و کاشانة ­شان را در پیش گرفته ­اند؛ غافل از اینکه انتفاضه، قیام بی­هدف یک ملت نیست؛ انتفاضه، قیامی است که سعی دارد با اذن پروردگار و تمسک به قرآن و رسالت نبی اکرم(ص) از یک سو به مبارزه با غفلت مسلمانان و از سوی دیگر به قیام در برابر گستاخی ستم ­پیشگان برود تا با جانفشانی ­های مؤمنان راست قامت و مبارزان از خود گذشته، پوزة اسرائیل غاصب را به خاک بمالد.

اسرائیل و حامی سرخت آن آمریکا، باید بدانند که امت فلسطین به وسیلة مجاهدت ­های خود، در حال بازگشت به اصالت خویش است و انتفاضه ثابت کرده که این ملت آزاد است و ذلت را نمی پذیرد و مرگ با عزت در نزد آنان بهتر از زندگی بدون کرامت است. حق آن است که رژیم غاصب صهیونیسم رو به زوال و ناامیدی می ­رود و در آینده نزدیک تنها باید در موزه­ های جنایتکاران جنگی به جستجویش پرداخت. آبراهام بورگ، رئیس پارلمان رژیم صهیونیستی در سال های 19999 تا 2003، گفته است: «رژیم صهیونیسم در پرتگاه سقوط قرار گرفته است.» او تأکید کرده که: «اکنون شمارش معکوس برای فروپاشی جامعه اسرائیل آغاز شده و نسل کنونی شاید آخرین نسل صهیونیسم باشد.» او اعتراف می ­کند: «اسرائیل بر ظلم و فساد استوار است و حاکمان آن، گروهی فاسدند که از قوانین سرپیچی می­کنند.»

وظیفة ما مسلمانان نیز در این برهه حساس این است که با حضور با صلابت خود در روز قدس و اعلام حمایت از مردم بی­ گناه فلسطین، به جهانیان خاطر نشان کنیم که محور سیاست آمریکا و اسرائیل به خیال خامشان، نابود کردن عناصر قدرت در خاورمیانه به ویژه جمهوری اسلامی ایران است و جهانیان به اصطلاح مدرن این امر را بدانند که جهان با دادن مشروعیت کامل به رژیم غاصب برای ارتکاب جنایات بی ­پایان علیه فلسطینیان، دچار چالش بزرگی شده است و به جوانان غیور فلسطین می ­گوییم که احساس تنهایی نکنند و پشتوانه عظیم مردمی در سطح جهان را همواره با خود همراه ببینند؛ زیرا نشانه مسلمان این است که به ندای مظلومان و مستضعفان پاسخ گوید؛ چرا که رسول اکرم(ص) فرموده: «من سمع رجلا ینادی یا للمسلمین فلم یجبه فلیس بمسلم؛ هر کس بشنود که کسی فریاد برآورده است که ای مسلمانان! به فریادم برسید و او را اجابت نکند مسلمان نیست.»

(ماهنامه تجلی، شماره 11، مهر ماه 1384)

 




موضوع مطلب :
 
 
 
type="image/x-icon">